Can-Am Bombardier 250 Army

Het was afgelopen maandagmiddag, dat ik na een weekend druk werken lekker in het zonnetje aan mijn CB250T uit 1978 sleutelde. De carburateurs waren een jaar terug ultrasoon gereinigd en ik had ze nog steeds niet in elkaar gezet. Als ik ergens van bijkom dan is het wel pielen en prutsen aan een motor tot die weer tot leven komt. Maar het zat maandagmiddag niet mee en ik nam een momentje voor mijzelf. Benen op tafel, koud biertje en voor de gein eens op marktplaats kijken naar andere oude brikken. Ik wil de CB sowieso de deur uit doen. Na het Altes Elefantentreffen in 2012 heb ik er niet meer naar omgekeken en ik ben toe aan iets nieuws, iets geks, iets unieks.

SAMSUNG

Maar het duurde niet lang of mijn benen schoten van tafel langs mijn flesje bier, die wankelend balanceert, terwijl ik rechtop schiet. Het momentje rust was volledig verstoord. Het kostte één luttele blik naar die voor mij nog onbekende motorfiets en het was al gedaan. Het is liefde op het eerste gezicht op een Can-Am Bombardier 250cc tweetakt uit 1980 van het Britse leger. Een verre neef van Domien zijn Hercules.

Normaal worden marktplaats advertenties uitgebreid besproken en bediscussieerd binnen de motorvrienden whatsapp groep, maar die maandagmiddag niet. Ik heb direct gebeld, kreeg geen gehoor. Dus dan maar een sms’je. Een uur later had ik dan eindelijk Steef uit Lelystad aan de telefoon en maakte een afspraak om de volgende dag ‘s avonds langs te komen.

Na een rit van 140km richting Flevopolder kon ik hem in het echt bewonderen. Een onversleutelde legerfiets die in één kick startte en met veel herrie een rookgordijn achter zich laat bij het wegrijden. Hij is heel af en toe gebruikt voor korte ritjes en heeft maar 8000 miles op de teller. Komende vrijdag ga ik met de trein naar Lelystad met mijn helm onder mijn arm en mijn tas vol gereedschap en rij ik hopelijk zonder problemen naar huis. Hou vrijdag dus onze Facebook of Live pagina in de gaten om live dit avontuur te volgen.

7 Comments
  1. Keeees
    August 29, 2013 | Reply
  2. Ook Peter
    January 23, 2016 | Reply
  3. Kees Hendriks
    October 16, 2016 | Reply
    • Peter van der Graaf
      October 16, 2016 | Reply
  4. Seth Van der Velde
    May 7, 2017 | Reply
  5. Martijn
    May 29, 2020 | Reply
  6. J
    August 6, 2021 | Reply

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Blog: Back Home From Home Blog: East Infection Blog: Maasland naar Nepal Blog: Op weg naar het noorden Blog: Peters grote motorreis Blog: We Want Adventure Filmpjes & verslagen
Paalkamperen Oeverlanden Hollands Diep

Afgelopen weekend gingen we nog eens paalkamperen bij de Oeverlanden van...

Reizen: TET Zwitserland – desolaat genieten

Elke echte motoravonturist is ondertussen wel op de hoogte van het...

Motorrijden in Hongarije

Hongarije, of zoals de Hongaren zelf zeggen; Magyarország, is voor velen...

Bagage, kit & pakken Eten, drinken & koken Kleding Overnachten Sleutelen Universeel
Opzouten! Bescherm je motor tegen de pekel!

Dit jaar helaas geen wintermeeting voor de Motoravonturisten! Normaal zijn we...

How to: onderdelen ontroesten met elektrolyse

Je kan makkelijk je roestige onderdelen van je oldtimer zelf ontroesten...

Motorkamperen voor beginners

Heel wat jaren geleden heeft Daniël ons als motoravonturisten al wat...

Kamperen Kleding Motoren Reisverslagen & boeken Tenten Tools Vakmanschap
Paul haalt verhaal
Boekrecensie: Paul haalt verhaal

Een boekrecensie over het boek Paul haalt verhaal van Paul Weekers....

Husqvarna Norden 901 op komst

Husqvarna, de gekende producent van crossmotoren, is al enkele jaren bezig met...

Quickhiker Ultralight 2
Quechua Quickhiker Ultralight 2 – Review

Met het komende kampeerseizoen in zicht is het weer hoog tijd...

AFGELAST! Tour des Oeufs 2020, paasweekend!

In verband met het Coronavirus is de locatie tijdens pasen nog...

Terugblik: Motoravonturist wintertreffen 2020

Alweer een week geleden. Wat gaat de tijd toch snel. Iedereen...

Motoravonturist Wintertreffen 2020

Het is weer bijna februari en onze trouwe avonturisten weten wat...

Tour des Oeufs 2019 – Terugblik!

Goed weer, mooie wegen, fijne sfeer, lekker eten en veel bier!...

Honda XL350R: back on the road

Na de snelle aankoop van mijn oude Enduro werd meteen de hele...

Het zwarte gat: 1985 Honda XL350R

Ben je bekend met de aandoening van motoritis? Het is een...

Project Enfield Bullet 350 – STEM: Hoe moet het nu verder? Herstellen, transplantatie of dieselombouw?

Nu het blok nogal stevig in de soep is gedraaid, krijgt...

Project Enfield Bullet 350 – Operatie motorblok

Zoals dat gaat met nieuwe projecten, begon ik vol goede moed...