Sym Trazer 200 – Voor de eerste stapjes in allroadland

symtrazer200_1

De markt van adventure bikes met een kleine cilinderinhoud zit in een nooit geziene groei. Alle grote constructeurs kwamen al met instappers op de proppen. Denk maar aan de BMW 310GS, Kawasaki’s Versys X-300, de Honda CRF250L of Suzuki’s V-strom 250. Ook de minder grote vallen dit segment met het mes in de tanden aan, zoals bijvoorbeeld Mash met hun Mash 400 adventure. Een evolutie die we graag zien komen. Het grootste minpunt aan deze “leuk-voor-erbij-bikes” is vaak dat ze toch nogal hoog geprijsd zijn voor wat je in de plaats krijgt. SYM probeert daar verandering in te brengen.

De Taiwanese constructeur die we vooral kennen van hun scooters komt nu namelijk vrij onverwacht ook met een kleine allroad op de proppen: de SYM NH-Trazer 200. De kleine Trazer zal over een vloeistof gekoelde ééncilinder van 183cc beschikken die ongeveer 18 paarden op stal heeft. Je zou er rond de 6500 toeren ook 16,6 Newtons moeten kunnen uitpersen. Ja, in zo een gevallen is het getal na de komma ook van belang.

Voor de rest krijgt hij een volwassen adventure look: een hoge zithoogte van 816mm, een wielbasis van 1401 mm, 19 en 17 inch spaakwielen met offroad banden, nette aluminium zijkoffers en zelfs uitschakelbaar ABS zal op de Trazer aanwezig zijn. Bovendien ziet hij er goed uit, de marketing afdeling in Taiwan heeft goed zijn huiswerk gemaakt.

De prijs voor deze Trazer  is nog niet bekend, maar zou rond de 3.500 euro moeten afklokken. We zijn benieuwd.

One Comment
  1. Avatar
    Birgit van Knoppen
    February 19, 2018 | Reply

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Blog: Back Home From Home Blog: East Infection Blog: Maasland naar Nepal Blog: Op weg naar het noorden Blog: Peters grote motorreis Blog: We Want Adventure Filmpjes & verslagen
Bucketlist – Transfăgărășan route

Zeg Oost-Europa en je noemt Polen, Tsjechië en Hongarije. Velen vergeten...

Reizen: Haute-Vienne (F)

Na enkele moeilijke maanden werd het tijd om de batterijen even terug...

Offroad route: Cresta dell’Assietta (Italië)

De bergkam Cresta dell’Assietta is een 36 kilometer lange onverharde weg die nergens...

Bagage, kit & pakken Eten, drinken & koken Kleding Overnachten Sleutelen Universeel
Koken zonder keuken!

Wat is er lekkerder dan na een dag vol modder, spanning,...

How to: Carburator revisie met ultrasoonreiniger

Wanneer je een oudere motor koopt, is deze voorzien van carburatoren...

How to: Snel herstellen van een motorband

Zat je net helemaal in je ritme, sta je plots aan...

Kamperen Kleding Motoren Reisverslagen & boeken Tenten Tools Vakmanschap
Quickhiker Ultralight 2
Quechua Quickhiker Ultralight 2 – Review

Met het komende kampeerseizoen in zicht is het weer hoog tijd...

Welk slaapmatje past bij mij?

Ben je een echte wereldreiziger en ben je gauw een paar...

Boekrecensie: Van hier tot tokio

Een motorreis met bloed, zweet en tranen Heb je van Paul...

Tour des Oeufs 2019 – Terugblik!

Goed weer, mooie wegen, fijne sfeer, lekker eten en veel bier!...

Tour des oeufs! Paasweekend 2019

Tour des oeufs! Oftewel de eiertour! Geen zin in paaseieren zoeken,...

MotorAvonturist Wintertreffen 2019: 16-17 februari 2019!

Nog een kleine week en het is zo ver! Wintertreffen 2019...

Afscheid van een luchtbed in Ardense vrieskou

 Tijdens het eerste weekend van November organiseerden we het ondertussen zesde...

Honda XL350R: back on the road

Na de snelle aankoop van mijn oude Enduro werd meteen de hele...

Het zwarte gat: 1985 Honda XL350R

Ben je bekend met de aandoening van motoritis? Het is een...

Project Enfield Bullet 350 – STEM: Hoe moet het nu verder? Herstellen, transplantatie of dieselombouw?

Nu het blok nogal stevig in de soep is gedraaid, krijgt...

Project Enfield Bullet 350 – Operatie motorblok

Zoals dat gaat met nieuwe projecten, begon ik vol goede moed...