Van Nederland naar Kaapstad met Bert, het vervolg

bertvervolg21

Enige tijd terug klopte Bert Verheul bij ons aan met een prachtig aanbod voor onze lezers om nog aan te sluiten bij zijn nieuwe avontuur. Inmiddels is het avontuur in volle gang. Tijd voor een sfeerimpressie geschreven op een smartphone in telegramstijl:

bertvervolg17

Vertrokken op 21 November en nu in Togo.

De rit door Europa was avontuurlijk genoeg met elke dag regen. Zeker met een groep die nog nooit samen had gereden behalve dan die ene ochtend 4 weken voor vertrek en met Joris de jongste in de groep die net drie weken zijn rijbewijs had.

Toen ik zei, er zit genoeg voor 150 kilometer in de tank en dacht die zijn wel een uur weg, reden ze niet eens de straat uit omdat het regende!

Nu 6 weken verder en 11.000km meer op de teller hebben we alles zonder grote problemen door staan, los van die waar de AT om bekend staat.

Joris is een malaria ervaring rijker en is hiervan goed hersteld.

Wij zijn druk bezig met het regelen van visums voor de landen waar we nog doorheen moeten en willen.

De groep bestaat momenteel uit zeven bikers. Thiago Moreira Salles Costa uit Brazilië, die bezig is met zijn tocht rond de wereld, heeft zich bij ons gevoegd voor een paar weken. Ga vooral naar zijn Facebook pagina voor meer over zijn reis.

De motoren, de ene verbruikt wat meer benzine, de andere wat meer olie.

Ondanks de grote verschillen in de groep gaat het onderling redelijk goed en we hebben nog twee maand te gaan.

De taken verdelen zich zelf; navigeren, sleutelen aan de motor, visums regelen bij ambassades of onderhandelen bij de grens.

Afhankelijk van alles!, en of we uiteindelijk Zuid-Afrika als groep zullen bereiken was het tot nu toe een geweldige ervaring en heel anders dan mijn vorige twee solo ritten naar Kaapstad.

We zijn te volgen via gps op www.africaallroad.com en op Facebook.

Joris en Hans houden een blog bij,

Groeten,

Hans, Roel, Joris, Thiago, Sef, Raoul en Bert.

Bekijk vooral de blogs van de verschillende heren, daar komen ook de prachtige foto’s vandaan en zijn er nog veel meer te zien!

One Comment
  1. peter
    February 9, 2017 | Reply

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Blog: Back Home From Home Blog: East Infection Blog: Maasland naar Nepal Blog: Op weg naar het noorden Blog: Peters grote motorreis Blog: We Want Adventure Filmpjes & verslagen
Paalkamperen Oeverlanden Hollands Diep

Afgelopen weekend gingen we nog eens paalkamperen bij de Oeverlanden van...

Reizen: TET Zwitserland – desolaat genieten

Elke echte motoravonturist is ondertussen wel op de hoogte van het...

Motorrijden in Hongarije

Hongarije, of zoals de Hongaren zelf zeggen; Magyarország, is voor velen...

Bagage, kit & pakken Eten, drinken & koken Kleding Overnachten Sleutelen Universeel
Opzouten! Bescherm je motor tegen de pekel!

Dit jaar helaas geen wintermeeting voor de Motoravonturisten! Normaal zijn we...

How to: onderdelen ontroesten met elektrolyse

Je kan makkelijk je roestige onderdelen van je oldtimer zelf ontroesten...

Motorkamperen voor beginners

Heel wat jaren geleden heeft Daniël ons als motoravonturisten al wat...

Kamperen Kleding Motoren Reisverslagen & boeken Tenten Tools Vakmanschap
Paul haalt verhaal
Boekrecensie: Paul haalt verhaal

Een boekrecensie over het boek Paul haalt verhaal van Paul Weekers....

Husqvarna Norden 901 op komst

Husqvarna, de gekende producent van crossmotoren, is al enkele jaren bezig met...

Quickhiker Ultralight 2
Quechua Quickhiker Ultralight 2 – Review

Met het komende kampeerseizoen in zicht is het weer hoog tijd...

AFGELAST! Tour des Oeufs 2020, paasweekend!

In verband met het Coronavirus is de locatie tijdens pasen nog...

Terugblik: Motoravonturist wintertreffen 2020

Alweer een week geleden. Wat gaat de tijd toch snel. Iedereen...

Motoravonturist Wintertreffen 2020

Het is weer bijna februari en onze trouwe avonturisten weten wat...

Tour des Oeufs 2019 – Terugblik!

Goed weer, mooie wegen, fijne sfeer, lekker eten en veel bier!...

Honda XL350R: back on the road

Na de snelle aankoop van mijn oude Enduro werd meteen de hele...

Het zwarte gat: 1985 Honda XL350R

Ben je bekend met de aandoening van motoritis? Het is een...

Project Enfield Bullet 350 – STEM: Hoe moet het nu verder? Herstellen, transplantatie of dieselombouw?

Nu het blok nogal stevig in de soep is gedraaid, krijgt...

Project Enfield Bullet 350 – Operatie motorblok

Zoals dat gaat met nieuwe projecten, begon ik vol goede moed...