Van Maasland naar Nepal – De paklijst
Voor de reis naar Nepal op twee Honda CB400’s is dit de paklijst van Jelle en Jeroen.
Reserve onderdelen
- Benzinefilter
- Binnenband voor & achter
- Band voor & achter
- Bobine
- Bougiedop
- Bougies
- CDI unit
- Gaskabel set
- Koppeling en remhendels kabels
- Koppelingsplaten
- Oliefilter
- Remblokken voor & achter
- Beetje Olie
- Voorvork keerringen set
- Wiellagers
- Zekeringen
- Lampjes
- Ketting schakel
- Kleinere sproeiermaten voor de afstelling op grotere hoogte
Reserveonderdelen overig
- Binnenbanden reparatieset
- Schoenveters
- Reserve sleutel
- Tent reparatieset
- Vloeibare pakking
- Knip pakking
- Kneed metaal
- Benzine slang
Gereedschap
- Hamer
- Beitel
- Mini schroefratel setje
- Voelermaatjes
- Vijl
- bandenwippers
- bandenpomp
- bandenspanningsmeter
- multimetertje
- naald en garen
- ijzerzaag
- schuurpapier
- Kniptang
- Seegeringentang
- combinatietang
- waterpomptang
- Combinatie sleutelset 6 t/m 22
- Schroevendraaiers
- aansteker
- stift
- Ty-raps
- vet
- pen en potlood
- secondelijm
- tape
- touw dik en dun
Kampeerspullen
- Tent
- matje
- slaapzak
- Kussensloop
- afdekzeiltje
- bestek set
- Mestin set
- Benzinebrander (MSR XGK)
- Veldfles
- haringen (rotspennen)
- schuursponsje
- Waterdicht potje
- zaklamp
- zaklamp hoofd
- Trekzaag
- Vuilniszak
- Zakmes
- Magnesium stick
Kleding
- lange broek
- zwembroek
- bergschoenen
- blouse
- doucheslippers
- helm
- Korte broek
- motorpak
- onderbroeken
- pet
- regenpak
- t-shirt
- sjaal
- sokken
- winterhandschoenen
- zomerhandschoenen
- zonnebril
- Trui
- Buideltas
Documenten
- Adressen en Alarmnummers
- ANWB pas
- Cash dollars
- Gele boekje
- motorpapieren
- Paspoort met de visa’s
- rijbewijs
- pasfoto’s
- carnet du passage
- Internationaal rijbewijs
- Landkaarten
- Notitieblok
- Dagboek
- Aanwijswoordenboekje
- CB400 manual
- Zip zakjes
- Kopieën
Medicijnen
- antimuggen spul
- Malarone (malariapillen)
- paracetamol
- pleisters
- pillen tegen diarree
- EHBO set
- waterontsmettingspillen
- Warmte deken
- Tekentang
- desinfectiespul
Electronica
- Fotocamera
- usb stick met kopieën van documenten
- Externe harde schijf
- mini laptop
- Sony AS15 actiecamera
- Go Pro Black actiecamera
- Geluid boxje
- mobiel
- adapter stekkers
- reisstekker
- Geheugenkaartjes
- Opladers
Toiletartikelen
- kam
- Microvezel handoekje
- schaartje
- oordopjes
- scheer benodigdheden
- shampoo
- tandenborstel en tandpasta
- toiletpapier
- toilettas
- wattenstaafjes
- zeep in doosje
- Nagelschaar
- Elastieken
hoeveel kilo is dit tezamen en wat gaat er allemaal 2x mee en wat 1x?
Heey Robert,
Hoeveel kilo het tezamen is? Geen idee? Maar het voordeel is dat we veel over 2 motoren kunnen verdelen. Kampeer spullen, gereedschap en ook voor sommige reserve onderdelen hebben we maar 1 set bij ons wat verdeeld wordt over de motoren. We proberen zeker de kilo’s te beperken, maar je komt er niet onderuit dat er toch aardig wat gewicht mee gaat (zeker voor een Honda cb400n).
is het geen idee om een dopset mee te nemen ipv losse steeksleutels?
Er gaat een klein dopsetje mee (t/m 14mm). Met de set losse combinatie sleutels kunnen we zo’n beetje alles los en vast zetten onderweg, ook de grotere maten.
ik heb een CB400 Twin (1978) en een Cb400N (1980 dacht ik) wat een slappe zwabbers om zo’n eind mee te reizen !
Met de 400 Twin heb ik in 1986 een reis van 8000 km door europa gemaakt dus kan het weten.
Thuislaten zou ik:
De camera s, neem alleen je mobiel mee met fotocamera erin = zat.
Je buitenbanden zou ik ook thuis laten evenals de CDI > indien nodig laat ze opsturen !
Let op de 2 kleine rubbbertjes aan de zijkant van je carburator …. als die lek zijn kun je ze nergens krijgen !! (evenals klephoedjes)
De bergschoenen indien je geen motorlaarzen meenneemt is wel ok, kijk uit met die rot veters dat ze niet in je pedalen/steuntjes komen …
Succes ! (ik moet er niet aan denken buiten Europa met eigen vervoer)
waarom neem je niet 2 Honda cb500 twins ?
Die zijn voor plm 750 ook wel te vinden, en zijn moderner, aantoonbaar beter (dikkere vork, zuiniger, betere wegligging, misschien niet zo’n achterlijke nokkenaskettingspanner etc.
PS > die 400N s daar heb ik weleens gehad dat de dempingsrubbertjes die in de tandwielen van de contragewichten verteerd waren (door de tijd ? niet goed gespannen ?) en in de olie zaten ……hele blok kon open voor een paar lullige rubbertjes..
Heey Andrew,
Inderdaad slappe zwabbers, maar als je er een tijdje op rijdt dan went het vanzelf en weet je niet beter. Vooral voor de kleinere wegen vindt ik ze heerlijk sturen en ondanks dat ze iel zijn, zijn ze wel simpel en degelijk. Tip van je rubbertjes komt nog net optijd, Bedankt!
Honda heeft namelijk zoooo veel modellen gehad dat als je
tegenwoordig (en toen ook al) iets specifieks van die oudere
series besteld je weken moet wachten. Onderdelen komen zelfs met de boot !!
uit japan, daar heb ik eens 7 weken op een paar rubbers gewacht (in Juli, dolle pret)
Vind jullie enthousiasme wel moedig, volg je droom en maak geen ruzie met elkaar, ga desnoods een paar daagjes uit elkaar of rust even uit..