Gezonde strijd om de neuzen scherp te houden

tuinen_strijd

Jullie kennen het vast wel, jouw motor is de beste en dat mag iedereen weten. Tegenspraak duld je eigenlijk ook niet en andere merken komen er niet in! Veel motorrijders zijn trouw aan de eigen keuze, tot op het zieke af. Geen motor is perfect dus de discussie zal altijd blijven, zo ook bij ons in de club. Peter, met zijn Honda Transalp, en ik met mijn BMW R65GS willen nog wel eens tegen beter weten in elkaar flink voor rotte vis uitmaken. Dat terwijl we dezelfde routes rijden en allebei met glimlach van oor tot oor aankomen. Toch gaat het bij ons niet om PK’s, wij discussiëren net iets anders…

 

Janus: De Transalp is achterhaalt en kut. Ik walg er van.

Peter: Olijfje is daaaa boooom. You know it. Het is een geile hoer.

Janus: Een boom ja, een treurwilg.

Peter: Wat is jouw BMW dan? Een gesnoeide knotwilg?

Janus: Een kleine eik. Niet perfect, maar prachtig

Peter: Heel kleintje wel.

Janus: Je zal ook maar moeten compenseren met kuipwerk…

Peter: Kan niet eens een schommel of boomhut in, zo’n eik.

Janus: Zou je ook niet doen. Is de eik te chique voor.

Peter: Treurwilgen zijn veel chiquer! Denk aan de Romantische Engelse tuin… Eiken zijn 17e eeuws.

Janus: Franse tuinen zijn beter. Orde en kwaliteit.

Peter: Mooie natuurlijke vormen, als het kuipwerk van een Alp 650. Niet die smerige Nazi rechtlijnigheid.

Janus: Natuurlijk vormen die nep zijn…

Peter: Hitler was ook zo’n classicistische aanhanger.

Janus: De Alp is een BH met opvulling. Je denkt feest tot je boel uittrekt en twee theezakjes overblijven.

Peter: BMW is een stringetje.

Janus: Zit je dan onder je treurwilg met twee theezakjes. Drepressing.

Peter: Beter dan rondhuppelen in je veterstring door een nazistische classicistische tuin met saaie rechte eiken.

Janus: Euh nee. Daar vergis jij je. Dat is een droom.

 transalpvsgs

21 thoughts on “Gezonde strijd om de neuzen scherp te houden

  1. Zowel de transalp als de BMW R65 GS zijn saai.
    De BMW vind ik dan er nog iets spannender uitzien.

    Voordeel van de Honda is de lagere prijs, makkelijker koppelingen vervangen en blok in en uitbouwen én meer 2e hands goedkope onderdelen.

    De BMW zal standaard wat meer rekjes, schermpjes, valbeugels etc hebben.

    @gert Italianen zaten ook aan de “foute” kant hoor !

  2. Misschien is het saai en ouderwets, maar je kan er wel lang van genieten.
    Modern is mooier, maar zelden praktischer.

  3. Hitler was een Oostenrijker en Mussolini z’n vriend….

    Gelukkig rijd Gert ook een Churchil fiets; maar waarom niet meteen genoemd Gert 😉

  4. “Hitler was een Oostenrijker en Mussolini z’n vriend….”

    was ook ironisch bedoeld maar kwam niet helemaal uit de verf 😉

    Zelfs twee churchill fietsen. Die ergens lang geleden ook weer een duitse oorsprong hebben, dat dan weer wel.

  5. en italianen hebben allemaal brakke elektra, engelsen lekken olie en KTM’s stoppen er mee na vier rondjes crossbaan.
    Zo die staan dan ook alvast weer. Je kan beter maar vast jezelf afserveren dan dat anderen het doen 🙂
    Heerlijk al die hokjes.

  6. Ik vind betrouwbaarheid erg belangrijk. Daarom rij ik opnieuw met een ouwe Honda twin. Als ik ernaar kijk begint hij al te kwispelen. Hij heeft nu 4800 echte km. Waarvan 500 van mij. Ik heb wél de originele (!) banden vervangen door nieuwe. De oude Bridgestones (uit week 49 1985) voldeden nog wel. Ook in de regen. Ze waren wél hard en oncomfortabel.

    Op het kettingkastje hangt een sticker : ‘o-chain grease every 1000km or when dry’. Crazy Jappen.

  7. Die BMW heult met de vijand, zit een jappe-vork in !
    Die Transalp is zuiver op de graad en sterke arm-veteraan, betrouwbaar dus !

    Italianen zijn mooi maar onbetrouwbaar
    Duitsers zijn nazi’s en duur
    Oostenrijkers zijn altijd stuk
    Jappen zijn saai
    Engelsen lekken en roesten
    Chinezen maken goedkope rotzooi
    Russen maken antieke troep
    Amerikanen kunnen alleen rechtdoor
    De rest doet niet eens mee

    😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *