Oostenrijk – Mongolië op een YBR125. Low budget, low cc

ybr125-02

Dat je geen nagelnieuwe KTM 1290 Super Adventure nodig hebt om de halve wereld rond te karren, daar zijn we het al langer over eens. Je kan erg goedkoop een goede reismotor aanschaffen en alles is mogelijk als je maar wat inventief bent.

Deze Oostenrijker zag het ook iets kleiner dan gemiddeld: Hij vertrok naar Mongolië op een Yamaha YBR125. Een motorfietsje dat nieuw net 2.000 euro kost en zijn degelijkheid al heeft bewezen. Onderdelen vind je overal en kosten gemiddeld de prijs van je 1290SA ventieldopje. Je topsnelheid ligt op net geen 100, maar wanneer rij je eigenlijk veel harder als je reist over voornamelijk ongeasfalteerde wegen? Niet slecht bekeken dus, bovendien kan je in de video zien dat ondanks de zware bepakking hardcore offroad geen probleem is voor de kleine Yamaha.

De reis was zo een 17.000 kilometer lang. De route ging via Slovenië, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkijke, Georgië, Rusland, Kazachstan, Oezbekistan, Kirgizië naar Mongolië. De reis duurde 4 maanden.

Meer foto’s kan je hier terugvinden.

One Comment
  1. Keeees
    July 23, 2017 | Reply

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Blog: Back Home From Home Blog: East Infection Blog: Maasland naar Nepal Blog: Op weg naar het noorden Blog: Peters grote motorreis Blog: We Want Adventure Filmpjes & verslagen
broken_roads_mongolie
Broken Roads: van Finland naar Mongolië

Drie Finse motorrijders begeven zich over de “Broken Roads” van Rusland...

david_kretz2
The Adventures of David Kretz

David Kretz is een jonge Zwitser die de hele wereld rond...

20120716_191603-2
Trans Euro Trail – 34.000 kilometer onverharde wegen door Europa – nu online

Juicht motoravonturisten der lage landen ende staakt Uwen zoektocht naar hobbelige...

Bagage, kit & pakken Eten, drinken & koken Kleding Overnachten Sleutelen Universeel
Motorchef01
MotorChef 2017 de samenvatting

Wij doen maar wat. Eigenlijk doet iedereen maar wat, maar meestal...

Royal_Enfield_Bullet_350_01
Project Enfield Bullet 350 – introductie en informatie

Al een tweetal jaar was ik op zoek naar een nieuw oldtimer-project....

ProjectCanam_1-header
Project CAN-AM – Autopsie KFC Bombardier

Sinds ik terug ben van mijn wereldreis is mijn motorhobby aan het...

Kamperen Kleding Motoren Reisverslagen & boeken Tenten Tools Vakmanschap
givi_05
Review: Givi Smartphone houder

Nu het logge Europa het eindelijk eens is geraakt over de...

evo6_02
Review: BMW EVO 6 systeemhelm

Als je rondkijkt op de weg zie je menig BMW rijder...

Zero_06
Review: Zero DSR ZF13.0 elektrische motorfiets

Zero Motorcycles We kunnen ze met recht en rede de pioniers...

Discover_Overland_1
DISCOVER OVERLAND – 22/24 september – Ulicoten

Discover Overland is een kampeerweekend vol reisinspiratie, presentaties en workshops voor...

Motorchef01
MotorChef 2017 de samenvatting

Wij doen maar wat. Eigenlijk doet iedereen maar wat, maar meestal...

MA_treffen_Friesland_header2
MotorAvonturist in Friesland – De details

Nog maar dik een maand en dan is het MotorAvonturist kampeerweekend er...

friesland_header
MotorAvonturist kampeerweekend in Friesland

Na de gezelligheid van het winterkamperen presenteren wij jullie het tweede...

poll_03
Project Enfield Bullet 350 – STEM: Hoe moet het nu verder? Herstellen, transplantatie of dieselombouw?

Nu het blok nogal stevig in de soep is gedraaid, krijgt...

Royal_enfield_Bullet_350_21
Project Enfield Bullet 350 – Operatie motorblok

Zoals dat gaat met nieuwe projecten, begon ik vol goede moed...